امید تازه برای درمان طاسی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : علی

آزمایش موفقیت‌ آمیز روی موش های طاس امیدهایی را برای درمان طاسی در میان دانشمندان به وجود آورده است.

در پی کامیابی گروهی از پژوهشگران ژاپنی که مدعی اند توانسته اند رشد موی موش های طاس را به این جانوران بازگردانند، اکنون دانشمندان امیدوارند بتوانند این عارضه را در مورد انسان نیز درمان کنند.

به نوشته سایت بریتانیایی ایندیپندنت،یک گروه از پژوهشگران ژاپنی در موسسه پژوهشی علوم لابراتوار تسوجی در دانشگاه توکیو پس از مدت ها پژوهش و آزمایش سرانجام موفق شدند با تزریق کیسه‌ها و یا غده‌هایی که از سلول های بنیادی به دست آورده بودند، در زیر پوست گونه‌های موش طاس، موی این جانوران را به آنها باز گردانند.

این موش‌ها اکنون در یک روند متعارف مو در آورده اند و سیکل رشد مو به صورت طبیعی در آنها ادامه دارد. برای به کار گرفتن سلول های بنیادی لازم است این سلول ها را به صورت بافت یا اندام رشد دهند و سپس آنها را به بدن منتقل کنند و پیوند زنند.

برای این کار تا پیش از این پژوهش ضرورت داشت که یاخته‌های بنیادی را از جنین یا در مرحله آغازین رشد جانور یا انسان به دست آورند.

با اینهمه پروفسور تاکاشی تسوجی که این گروه پژوهشگران را هدایت می‌کرد متوجه شد که این غده‌ها را می‌توان از سلول های بنیادی بالغ نیز به دست آورد.

این پژوهش اکنون امیدهایی را برای درمان عارضه طاسی با استفاده از پیوند سلول های خود فرد در میان پژوهشگران ایجاد کرده است.

منبع :ایندیپندنت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب